Tunne & Mieli -lehdelle uusi kustantaja ja päätoimittaja

Mielen hyvinvointiin erikoistuneen Tunne & Mieli -lehden kustantaja vaihtuu. Huhtikuun alusta lehteä julkaisee Suomen Ammattimedia Suoma Oy, kotimaisen erikoisaikakauslehtien pienkustantamon Kempulssi Oy:n tytäryhtiö.

Tunne & Mieli -lehden konsepti ja kiitetyt sisällöt säilyvät entisellään. Lehden sisällöntuotannosta ja kehittämisestä vastaa maaliskuun alusta lähtien uusi päätoimittaja Meri Nykänen.Nykyinen julkaisija Mielenterveyden keskusliitto jatkaa lehden omistajana ja saa osan lehden tilaustuotoista.”Tunne & Mieli tukee liiton perustehtävää käsittelemällä ratkaisukeskeisesti mielen ilmiöitä, haastattelemalla mielenterveysongelmia itse kokeneita ihmisiä ja purkamalla tiedon avulla mielenterveyden häiriöihin liittyvää stigmaa”, sanoo Mielenterveyden keskusliiton toiminnanjohtaja Olavi Sydänmaanlakka.

”Tämän vuoksi liitolle on tärkeää turvata lehden tulevaisuus. Olemme kehittäneet toimivan journalistisen konseptin. Yleisölle suunnatun aikakauslehden kustantaminen ei kuitenkaan ole järjestön ydinosaamista eikä nykyisessä median murroksessa meille taloudellisesti mahdollista.”

Kempulssi Oy:n toimitusjohtajan Leena Joutsenen mukaan Tunne & Mieli on tervetullut vahvistus lehtiperheeseen, johon kuuluvat entuudestaan työhyvinvoinnin erikoislehti Työ Terveys Turvallisuus, kiertotalouden erikoislehti Uusiouutiset ja kemian alan Kemia-Kemi.

”Toiminta-ajatuksemme on tuottaa laadukkaita, luotettavia ja lukijoilleen merkityksellisiä lehtiä. Tunne & Mieli on suomalaisessa mediakentässä arvokas ja ainutlaatuinen lehti, jonka julkaisemista on ilo jatkaa yhteistyössä alan johtavien asiantuntijoiden ja osaavien tekijöiden kanssa.”

Meri Nykänen (kuva Susanna Kekkonen)Tunne & Mieli -lehden päätoimittajaksi valittu Meri Nykänen, 43, on toimittaja, tuottaja ja kouluttaja, jolla on yli 20 vuoden kokemus aikakaus- ja järjestölehtialalta. Hän on työskennellyt viimeksi yhteiskunnalliseen journalismiin erikoistuneessa Noon Kollektiivissa ja tuottanut muun muassa ekologisen elämäntavan Huili-lehteä sekä Yrittäjänainen-lehteä.

”Tunne & Mieli -lehdessä yhdistyvät laadukas journalismi ja tärkeä tehtävä: mielenterveyden edistäminen ja mielen ilmiöistä avoimesti puhuminen. Olen innoissani päästessäni kehittämään ja tekemään lukijoille tällaista ainutlaatuista lehteä.”

Meri Nykänen, puh. 0400 820 174, meri.nykanen@gmail.com
Olavi Sydänmaanlakka, puh. 050 363 9920, olavi.sydanmaanlakka@mtkl.fi
Leena Joutsen, puh. 040 577 8850, leena.joutsen@kemia-lehti.fi

Tunne & Mieli -faktaa