Balanssi: Tukea lähellä ja etänä

Rovaniemellä toimiva Balanssi lupaa kannatella pinnalla, niin kasvotusten kuin etänä. Balanssissa ennaltaehkäistään mielenterveysongelmia, virkistetään ja tarjotaan sosiaalisia kontakteja sekä koulutusta. Eikä se jää epäselväksi kun silmäilee Balanssin muhkeaa viikkokalenteria!

Jokaiselle viikon päivälle on tarjolla erilaisia harrastemahdollisuuksia: kokkausta, salibandyä, sulkapalloa, rentoutumista, pelailua, bänditreenejä, Bumtsibum-musavisaa biisitekstien supertietäjille tai Luovuuden karuselli, jossa tekemiset vaihtuvat kuvataiteista musisoiniin ja askartelusta aivojumppaan. On ryhmiä erikseen miehille, naisille ja nuorille aikuisille.

Roolipelimatkoille ei tarvitaan mukaan pelkää mielikuvitus.

Balanssissa myös retkeillään ja matkaillaan paitsi tuntureille, sieniretkille ja eräkämpille, säännöllisesti myös avaruuteen tai fantasiamaailmaan. Roolipelimatkoille ei mukaan tarvita edes passia tai hammasharjaa, vaan pelkkä mielikuvitus.

Balanssin kohtaamispaikassa juhlitaan tietenkin myös kaikki vuotuiset juhlat vapusta Halloweeniin ja jouluun.

Luontoretkeilyä ja kuulumisten vaihtoa

Kurssille mobiilisovelluksen kautta

Lapissa välimatkat ovat pitkiä, joten toiminta ei rajoitu vain kasvokkain kohtaamisiin. Balanssin monille kursseille voi osallistua myös etänä Android-mobiilisovelluksen kautta. Esimerkiksi itsetuntemusta ja voimavaroja sekä kirjoittamista voi opiskella vaikka kotoa käsin omalla älypuhelimalla. Etänä voi osallistua myös Jännäriin eli jännittäjien ja ahdistusta kokevien ryhmään tai vaihtaa kokemuksia ja ajatuksia toisten kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastavien kanssa.

Monipuolista koulutusosaamista

Vuonna 1986 perustetulla Balanssilla on varsin monipuolista koulutusosaamista. Yhdistys järjestää koulutuskokonaisuuksia kokemusasiantuntijioille, ryhmänohjaajille, vapaaehtoisille ja yhdistyksen luottamushenkilöille ja kouluttaa ammattilaisia työhyvinvoinnissa ja mielenterveyden ensiavussa.

Toiminnasta ja sen suunnittelusta vastaavat yhteisesti työntekijät sekä yhdistyksen vapaaehtoiset ja kokemusasiantuntijat.

Instagram @balanssiry

Mielenrikkaus-blogi