Hangon Symppis: Tervetuloa iloiseen joukkoon!

Kaikkein eteläisin mielenterveysyhdistyksemme eli Hangon psykososiaalinen ryhmä Symppis tekee saumatonta yhteistyötä seurakunnan diakoniatyön kanssa.

Yhdistys kokoontuu seurakunnan tiloissa Puistokadulla aina tiistaisin. Toiminnassa korostetaan vertaistuen merkitystä. Ohjelmassa on keskustelua, maalausta, tietovisaa ja retkiä. Yhdessä on retkeilty esimerkiksi kylpylään, luomupuutarhaan, käyty kirkoissa, laavulla ja kesäisellä piknikillä. Perinteeksi on jo muodostunut kesäinen retki Hangon lähellä sijaitsevalle majakkasaarelle kansainvälisenä majakkapäivänä elokuussa.

Jokainen yhdistyksen tapaamisessa juotu kahvikupponen muuten kartuttaa retkikassaa, vaikka hinta edullinen onkin: 1€. Mitä enemmän kahvia kuluu, sitä pidemmälle vie retki!

Symppisläiset toivotavat kaikki mukaan iloiseen joukkoonsa.