Hyvän mielen pelit: Tähtäimessä työllistyminen

Ovatko örkkejä ja peikkoja vilisevät fantasiamaailmat tuttuja? Jos olet toipumassa psyykkisestä sairaudesta, sinulla on it-, peli- tai media-alan osaamista ja halu pitää yllä työkykyäsi kevyissä projekteissa omien voimiesi mukaan, Hyvän mielen pelit ry on juuri sinun yhdistyksesi.

Ohjelmointia, web-kehitystä, pelien keskustelupalstojen hallinnointia, peligrafiikkaa, 3D-malleja, tarinan ja hahmojen suunnittelua, ääninäyttelijöiden buukkauksia…. Tehtäviä on monenlaisia. Hyvän mielen pelit yhdistyksessä työskennellään Helsingin keskustassa, mukavissa ja viihtyisissä tiloissa. Yhdistys ei tarjoa vertaistukiryhmätoimintaa, eikä pelialan koulutusta, vaan tavoitteena on toimintaan osallistuvien toipuminen ja työllistyminen turvallisessa ympäristössä.

”Meille tulee ihmisiä työharjoittelu-, työkokeilu-  ja työhaastatteluihin. Yritämme aina kartoittaa, mikä on juuri se kunkin oma juttu ja missä hän on hyvä. Monesti ihmiset aliarvioivat omaa osaamistaan”, kertoo Tommi Gustafsson Hyvän mielen peleistä.

Saattaa johtaa luovuuden puuskaan, kun löytää sen oman juttunsa.

Työharjoittelija

Osallistujien ei tarvitse tuntea pienintäkään pelkoa siitä, että joutuisi yhteisön silmätikuksi mielenterveysongelmien takia. Toimintaa luotsaavilla on kokemusta erilaisista mielenterveysongelmista.

Dead linet ja tuottotavoitteet eivät ahdistele arkea, sillä Hyvän mielen peleissä tuloksellisuutta ei mitata euroina. Vaan sillä, miten osallistujien työkyky kohenee ja heidän uudet taitonsa karttuvat.

Yhdistys sai v. 2016 Tukilinjan Vuoden Toimija -tunnustuspalkinnon.

Pelitrailereita

Gnoll Campign