Imatran Puutalo kutsuu kävelylle

Unelmat saattavat toteutua! Idyllinen puutalo koivujen katveessa oli Imatran mielenterveysyhdistyksen pitkäaikainen unelma, joka toteutui lopulta v. 2000. Puutalo kätkee uumeniinsa monenlaista toimintaa: Korttipelihetkiä, ajatusten ja kokemusten vaihtoa, karaokea, elokuvailtaa, Leidien tai ikinuorten ryhmäkokoontumisia ja kahvilan.

Kerran viikossa tarjolla on kotiruokaa ja kahvilan ruokalistan tutkiminen saa veden kielelle. Välillä Imatralla kuitenkin kehotetaan lempeästi ”Lähes käveleen!” eli kutsutaan mukaan jokaviikkoiseen kävelyryhmään. Muutoinkin puutalossa kiinnitetään huomiota elintapoihin ja tuetaan yhdistyksen jäseniä painonhallinnassa ja liikkumisessa. Salibandyä pelataan Imatralla innokkaasti ja viikko-ohjelmaan kuuluu myös kävely-Futsal, jalkapalloa muistuttava laji. Kun pelataan kävellen, mukana menossa pysyvät hekin, joiden fyysinen kunto ei ole ihan huipussaan.

Imatran Puutalo ry on alun perin jo vuonna 1972 potilaiden perustama Rauhan sairaalan huoltotoimiston aulassa. Omat hartaudella remontoidut tilat puutalossa ovat huomattavasti viihtyisämmät. Edelleen yhdistyksen tärkeintä toimintaa on kuitenkin tukea psyykkisesti sairastuneita, toipujia ja toipuneita sekä heidän läheisiään ja tehdä alueellista verkostoyhteistyötä alueen viranomaisten ja muiden järjestöjen kanssa.

Netissä ja somessa

Nettisivut